Wednesday 5 September 2012

petang yang syahdu =)

salam,
masih di office. story dah clear, meaning that i can go home now. tp masih kaku di kerusi ini dan jari masih menari2 di keyboard ini. having weird feeling... and thinking of the good old days. cuba memahami perencanaan yg maha Esa buat diri dan rasa bersyukur apabila dapat merungkai rahsiaNya yg telah ditetapkan untuk aku sejak di luth-mahfuz (betoi ka spelling aku nih? huhu).
setiap apa yg Allah dah atuq utk kita memang ada rahmat di sebaliknya. sama ada ujian yg baik atau tidak baik. kita akan hanya dapat merungkai misteri itu dengan bersyukur dgn apa yg dikurniaNya.
hamba yg terlalu kerdil macam aku nih, tak boleh terlalu demand, kena terima seadanya. yg penting sentiasalah cuba mengimprove diri agar menjadi better ummah. its not easy to be good, but we have to strive and set our goals to be the best. we'll never know if we dont try.
every person in this world has their chance to succeed and to live a good life. its for us to choose and decide. jika kita memilih untuk mencari redhaNya, inshaAllah akan dikurniakanNya. jika kita mencari murkanya, maka akan diperoleh juga adanya.
so, lets improve our iman and be a good muslim because as a muslim, theres no choice to be 'muslim yg sederhana or yg tak alim sangat'. as a muslim we must obey Allah and we have to be a perfect muslim, kalau tidak macam mana nak mendapat perfect goal iaitu JANNAH?

No comments: