Wednesday 12 September 2012

- aku -

Bismillah ...
 
Aku...
dilahirkan 30 years ago di sebuah kampung, dikelilingi sawah padi, umah arwah tokwan.
anak ke3 drpd tujuh beradik. 4 girls and 3 boys.
abah, keja biasa2 saja, askar wataniah + kakitangan kerajaan.. sampai sekarang suka menembak, ada senapang and license yg sah. mak, surirumah, suka masak, kuat berleter - its normal =)
masuk sekolah rendah di kodiang, sekolah menengah di arau, ipt di shah alam.
dapat diploma and degree masuk keja gomen. sekarang dah enam tahun keja. keja tukang tulis.
dah kawin, anak so far dua, alhamdulillah. suka belajaq, cari ilmu sebab aku ni kurang ilmu.
sambung mengaji kat uum pulak, inshaAllah abih ujung tahun ni. nak cuba bidang baru kalau ada rezeki.
 
Aku...
ada prinsip sendiri - tak suka jadi lembu dicucuk hidung, ada moto sendiri - usaha tangga kejayaan.
suka memahami isu dari sudut yg tersirat, its komplikated, tapi refection kat cermin tu tak selalu betul. it may deceive, penuh penipuan, so perlu hati2.
 
Aku...
suka apa? apa yg aku suka? muzik. tapi muzik is haram, so cari alternatif, layan qasidah, zikir2. masih mencuba utk meninggalkan muzik, harap berjaya, inshaAllah. movie? aku cuma suka movie mat salleh. action, romantic comedy, epic - kena kurangkan jugak. sport. suka tapi kurang buat sbb takdan. suka makan laksa, bihun sup, italian food - masak malas la pulak. hijau. aku memang suka hijau - kaler kegemaran Rasulullah jugak. hitam pun selalu jd pilihan.
 
Aku...
sentiasa cuba improve diri. perlu perbaiki diri - dulu agak jauh menyimpang. koleksi dosa, hanya Allah yg tau. dedah aurat. salam tak kira laki pempuan. astagfirullah - semoga Allah menerima taubat aku.
 
Aku...
terlalu kerdil untuk menjadi aku - "manusia adalah makhluk-Nya yang paling baik (mulia)". namun bersyukur dipilih menjadi makhluk yg terbaik - harus juga jadi hamba terbaik. stand up to worship Allah, the one and only. Allahuakbar!

No comments: