Monday 27 December 2010

"keja aku"

Salam...

sebenaqnya aku nih ketandusan idea.. tatau nak watpa sebab assigment dah siap, tak keja lak tu... sudahnya dok melepak kat opis gebang-gebang dengan yud.. bleh gak temankan dia yang keseorangan bekerja sebab aku cuti sampai tahun depan. cuti sampai tahun depan pun annual leaves aku ada 36 ari lagi... carry forward lagi la nampaknya.. selalunya aku carry 40-50 hari, tapi tahun ni dah kurang, so itu petanda yang baik.. hehe. anak2 cam besa bersama nanny mereka. sajalah aku nih kalu nak merehatkan diri kena kuaq dr umah.

well today, apa kata aku cita pasai keja aku? (tadak idea, tp gatai gak nak posting....) so, keja apakah aku? aku bekerja sebagai penulih, pelapoq dan penyebuk.. (dah nak wat gena, mmg gitulah kejanya..). sebenaqnya tak penah telintaih pun nak keja gini, time masuk U dulu pun, aku silap amik course sebenaqnya.. (jakun gila beb! sekali masuk kelas suma budak bandaq, cakap omputih bedesing!!) masuk tahun ke2 la baru jadi manusia, sebelum tu patung batu la aku, cakap pun tak kuaq sora.. (thanx to uitm, kalu dak mesti aku jakun sampai la! hehe)...

back to the topic 'keja aku', its the most craziest job in this world (bagi aku la..). tapi memang best and kalu sapa tak tahan dolat, jangan arap la.. ramai berenti tengah jalan kot... sapa mau keja on weekends and kadang2 keja direk 2-3 minggu?? dah tu kuaq pagi, balik malam. pastu minggle dengan pelbagai jenih manusia (bab ni kalu laki tak open minded, tobat porak peranda.. alhamdulillah laki aku ok, sportivo abih!) lagi jenuh kalau outstesen beminggu-minggu cam cover pilihanraya kecik, uuiii penah derr.. tapi kalau outstesen beminggu2 kat states ka, Uk ka, paris ka takpala.. suma free lak kan, dok bebulan pun tak pa kot.. ngeh..ngeh..ngeh..



 
* pix taken during assigments.. got flood here, with menteri besar, at thailand, by-election and beautiful payar island :)

dalam bidang kerjaya aku nih, aku paling tak suka kalau cover politic, (damn i hate it!) economic bleh gagah lagi la.. tapi yg paling best crimer ler.. cover bencana alam suma tu, wah sangat best la!! (pastu balik umah kena sentai badan cukup2 sebelum pegang anak especially kalu ada mayat ngeri..) buat rencana lak ikut mood aku la, kalu aku maleh, aram tadak! kalu rajin bejela-jela kuaq.. hehe

lagi satu paling best bila masuk kampung la.. favorite quote "pemberita ka? takbleh buat main2 ngan depa la no.." hehe... (ya Allah, jauhkan aku dr sifat riak..hehe) ada jugak makcik-makcik yg akan kata "dah kawen ka? anak makcik ada sorang, pegawai, tak kawen lg..." hehe.. siap promot anak tu...

sebenaqnya banyak pengalam yang best2 sepanjang empat tahun aku keja ni, tapi kalu nak cerita kat sini suma, tobat penat nak baca.. lain kali la aku post lain. kaklu ada cerita menarik, aku cita la lagi.. so setakat ni jala utk menghilangkan kebosanan pada hari ini. see ya and have a great life ahead, cheers!!!

No comments: