Sunday 26 December 2010

angan :)

Salam...
today aku off... anak2 kat nannies masing-masing... keja sekolah dah siap, nak soping, takdak mood nak ngabihkan duit, so aku sedang berangan-angan sendirian di ofis... dah off bukan nak dok umah, tapi lepak opis.. sebabnya kalu dok umah, suma benda aku nak buat, so takleh rest, so the best is lepak ja opis... nak memanjakan diri di spa pun, i dont feel like doing anything right now, just wanna rest and relax sambil tengok TV...

sambil dok berangan (which is my mighty hobby.. hehe) teringat zaman study dulu.. aku cakap kat lecturer aku, teringin nak pegi ke zaman cinderella, katna tempat2 yg cantik tu? dia kata kalu nak pegi tempat yg cantik (yg untouched and so damn green) kena pegi germany. pastu aku kata, oooo ingat kat states sebab cinderella kan orang putih.. pastu dia kata tak lawa la states, p la germany... hahaaa.. lawak2 ada ka sampai ke situ berangan, nak pi kampung cinderella nun...

 
pastu teringat zaman BSB (backstreet boys..), nick carter dok kat florida, so berangan lagi.. nak pegi study kat florida la, kot2 bleh jumpa nick carter, bleh jadi gelfren dia.. keh keh.. tahap mega gaban punya berangan...

well, banyak lagi la angan2 aku yg tak masuk akal... zaman sekolah dulu, kalu cikgu tanya nak jadi apa? tobat tak reti jawap.. pastu aku kata nak jadi penulis (i absolutely have no idea why i said that... i wanna be a writer.. what kind of writer huh?!!! hehe).. punyala kuat berangan sampai tadak arah tujuan.. masuk sekolah menengah, aku upgrade skit cita2 aku, nak jadik pensyarah lak... haha..

oleh kerana kuat sangat berangan nak asal cikgu tanya, kata nak jadi penulih, finally aku jadi gak penulis... (journalist maa...).. maka terbuktilah bahawa kata2 itu satu doa. tak penah telintas pun akan cita-cita utk menjadi wartawan! so inshaAllah pas aku puas menulih nih, jadi pensyarah la pulak kot sbb secara tak langsung aku dah move towards that.
Nih pun tak plan, tak penah gak telintas betoi2 nak
jadi lecturer, i was just saying i wanna be lecturer sbb suma kawan2 aku ada spesific cita2 like doctor or engineer, thus i pick pensyarah cos its seem relevant! haha.. inshaAllah pas aku complete my Msc, nak further doctorate.. wahhh! kuatnya berangan kan! hahaaa.. tapi inshaAllah mau ada determination and strive towards that, inshaAllah ada la rezeki tu...

well, kita hanya merancang, hanya Allah yg menentukan... so, Allah.. please lead me to the right path and bless all my doings! ameen...

No comments: