Saturday 3 November 2012

d.i.a.r.y

salam,
hari nih, i realized bout something - to keep the memories remain =)
setiap hari macam2 benda baru kita jupa and from there, we'll gain or learn something that might benefit us. macam today, aku jumpa satu kisah tentang 'seorang hamba Allah yg telah tiada' yet seems like she's still alive.

Yasmin J Hunwick - satu watak yg cukup unik. watak itu pergi mengadap Penciptanya pada usia yg cukup muda - 17. walaupun masih muda, tp 'peninggalannya' di blog milik dirinya mencerita seribu satu kisah yg cukup besar, tidak setanding usianya. impak from the posts mencengkam jiwa aku sampai sekarang dan menarik diri ini utk terus mengenali arwah- walaupun dia telah tiada di bumi Allah ini.

ketika jemari aku mengetuk keyboard menceritakan kisah 3 sekawan maut dlm kemalangan jalanraya di langkawi - aku langsung tak amik kisah akan watak2 dlm cerita tu. like always, aku tulis dan aku lupa - terlalu banyak kisah yg aku beritakan. macam2 kisah kematian - tapi aku jarang ambik kisah.

tapi hari nih, aku singkap kembali watak yg pernah aku kenali melalui berita yg aku tulis bout few months ago, somewhere in June - setelah adik dan kakak aku becerita akan diri arwah - yg cukup unik pastinya. aku google dan sat saja dh dapat view blog arwah http://misschronicz.blogspot.com/ - yg dikini diupdate ibunya.

aku pun tatau la pasaipa aku rasa kisah tu sgt memberi kesan kat aku sampai aku teruih pi beli notebook utk tulih benda2 penting kot2 'sampai masa aku' sesapa yg close dgn aku boleh find something from that book. aku taknak bila aku dah takdak, blog and fb account aku ditutup camtu ja. i want to keep the memories remain utk tatapan anak2 aku - generasi aku. from there, inshaAllah they'll know me better for who i am.

dan bagi aku yg kerap ke Langkawi, teringin sangat nak berkenalan dgn family arwah - nak jadi kawan depa, share her stories - mesti sangat menarik. feel like nak ziarah pusara arwah jugak ...

Yasmin Johan (is her real name) - you're really 'something'... may Allah bless your soul and may Jannah will be your eternal home. thank you dear - today, u've taught me something, even u're far far away - Al-fatihah ...

No comments: