Friday 26 February 2010

~ Maulidur Rasul ~

selawat dan salam ke atas junjungan besar Muhammad s.a.w...
hari nih, sesudah subuh, isi rumah aku kat kampung dah besiap sedia utk keluar berarak sempena sambutan hari keputeraan nabi kat kampung aku. adik aku awai2 lg dah siap bebaju melayu n besamping, mcm nak raya pun ada...

syukur sgt2 sbb aku lahir dlm famili yg concern pasai benda2 camni. at least dpt memupuk smgt cintakan Rasul sekaligus cinta Islam. dunia skrg nih byk dugaan n cabaran, pegangan agama jalah yg bleh jd benteng utk elak benda2 yg tak baik. as a mother, aku taknak la anak2 aku terjebak dgn budaya yg tak sehat, nauzubillah... risau hoo.. dulu sblm jadi mak tak rasa pun, dah ada anak, perasaan tu mai sendiri..

alhamdulillah, aku dpt bwk kiki join this event. actually sambutan nih ada tiap2 tahun kat kampung aku nih. its a great exposure utk latih n didik anak-anak supaya dekat dgn majlis keagamaan. semoga ia akan terus berkekalan demi kebaikan anak-anak pada masa depan.
here some of da piccas yg sempat aku snap ngn henfon =)

No comments: