Tuesday 2 February 2010

* HAPPY 2nd BIRTHDAY MY SWEET KIKI *

Sat ja masa berlalu n today kiki celebrating his 2nd besdey already... tp majlis blum buat lg cos babah kiki outstation kat KL, khamis nih baru balik.. so insyaAllah aku nak wat majlih on jumaat nih.. tu pun baru dalam cadangan cos kalu babah dia tak sempat nak siap keja, so kena la pospon...

 still fresh in my memory, last 2 years waktu aku nak bersalin kat kiki. location HUKM, Cheras. aku checked in on Jan 31, 2008 at 12 noon sbb leaking air ketuban. time tu mmg tak sakit lgsg coz expected due aku lagi 3 minggu. aku pi spital sehelai sepinggang n tak dijangka kena tahan! and doc ckp esoknya on Feb 1, 2008 nak kena induce sbb takut baby kena infection.. ayaks tegezut aku, nak kena bsalain dah ka? hihi.. terus hasben aku bergegas balik ke umah kat wangsa maju, amik suma beg yg aku dah packing sehari dua sblm tu. nasib baik dah packing....

esoknya, on Feb 1 (actually, ari nih besdey mak aku, so kiki nya besdey selang shari ja ngn tok dia ) , kul 8 am, doc induce aku... tp tak gak sakit sampai 12 noon, ketuban pecah.. at 3 pm baru masuk labor room. hasben teman smpai dalam la.. smpai lewat ptg tak gak sakit and doc ckp " kalu tak sakit camna nak bersalin nih? jalan tak tebuka".. alahai dugaan.. sampai la mlm tu aku dok tunggu, pas magrib gitu baru start ada mild contraction, then dlm kul 9pm baru sakit tak tahan2.. fuh! dasat... hihi

aku start push hampir kul 12 midnight and finally at 0028, aku slamat melahirkan kiki. tu pun terpaksa vacum cos aku dah teramat letih sbb dok lama sgt dlm labor room. aku ingat lg, time dok push tu, sakit hooo, aku reja marah ja kat hasben yg dok tunggu kat ujung kpala (laki aku takut darah kot, doc suruh tgk kpala baby dah kuaq pun tanak, dok dia ja ujung pala aku.. haha).

elok kuaq ja baby, alhamdulillah suma sakit hilang. time tu aku tgk mata kiki terbuntang dok tgk aku and doc ckp "see your baby dok tgk u, pandai btoi dia..." alhamdulillah, syukur tak terhingga sbb dapat baby yg sihat dan sempurna.

and, for the 2nd time, insyaAllah aku akan tempuhi lg detik2 kelahiran. my second gem, dlm bulan Mei nih. praying for the best and harap Allah permudahkan dan kuatkan semangat aku utk melahirkan secara normal. semoga baby yg bakal dilahirkan sihat dan sempurna spt my 1st gem, aminnn :)

**************************************************
infos:
name: rizqi idraki bin harith 
nick: kiki
d.o.b: Feb 02, 2008
p.o.b: HUKM, Cheras KL
weight: 3.02 kg
fav food/drink: choc cake / cold drinks
others: cucu sulung of my beloved parent  =)

***************************************************


3 comments:

Ibu Ayra said...

happy besday kiki... bolatnya mata dia...

sue said said...

tengkiu :)
jumaat nih, inshaAllah nak wat makan2 skit. mcm last year, tak la majlih besaq, nnti kalu konpem kami bgtau len.. bleh bawak ayra mai...

::: Diyana Arshad ::: said...

kiki sangat comel hokkay.... =^-^=