Thursday 26 November 2009

salam aidiladha...


assalamualaikum..

sekejap ja, aidiladha menjengah lagi...
emm.. best btoi dpt berkumpul dgn suma famili kat kampung nanti.

abah as usual, insyaAllah akan melaksanakan tugasnya sbg penyembelih lembu di pagi raya spt tahun2 lepas gak. aku suka raya korban nih coz dpt makan daging fresh puas2. aku suka bakaq, ermmm lazatnya. pastu pakat sakit perut sbb panas. haha..

slalunya raya haji nih, kami tak bjalan sgt, cos abah kena penuhi jemputan menyembelih lembu sampai raya ketiga. ari tu aku dok sembang ngan abah, dia bgtau sehari 5-6 ekoq gak la dia kena sembelih. ish jenuh gak no.. tp abah cakap, benda baik, apa salahnya membantu, takkan nak tolak kot.. lgpun dia sembelih ja, bab lapah melapah tu serah kat org lain la...

aktiviti sembelih-menyembelih nih rancak pas solat raya la.. 1st kat umah aku dulu la. selalunya ramai yg buat kat umah aku ja (pakat ambik bahagian ja, takla sampai sekoq). pastu baru abah atuq jemputan, ikut 'first come, first serve'...

well, tu ja kot utk kali nih, last but not least "SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA n SEMOGA PENGORBANAN KITA DIBERKATI ALLAH SWT, INSYAALLAH"

1 comment:

::: Diyana Arshad ::: said...

Selamat Hari Raya Kak sue~!
Kita ni dok dekat ja.. bila boleh bertemu? hehehe