Wednesday 12 September 2007

bencana malam 1 ramadhan...

today aku keja mlm. at about 7.15 tadi, aku rasa pening n rasa mcm bangunan opis aku bgoyang. mula2 aku ingat effect sbb aku pregnant coz lately aku slalu pening2 pun.. tapi when my senior bising apsal bangunan bgegaq nih, baru aku prasan yg mmg bangunan opis aku nih goyang..
aku n colleague trus call meteor dept n bomba to find out what was happening?.. they told us that gempa bumi 7.9 skala ricter struck south sumatera. about 718km from barat daya johor..
Allahuakbar.. esok 1st day puasa n ini dah tjadi.. mostly bangunan tinggi kat lembah klang dapat rasa gegaran ni n kat johor pun bleh rasa.
meteor dept start kuaq warning continiously.. warned people kat kawasan pantai perlis, kedah, perak, penang supaya jauhi kawasan pantai coz berpotensi tsunami.. then suddenly tsunami detected kat padang, indon dgn ombak setinngi 1 meter to 3 meter.. masyaAllah.. nasib baik kecik ja.. tp tsunami alert still goes on till 10 pm tonight..
tringat peristiwa tsunami lebih kurang 3 thun lpas.. jgn la berulang. ngeri nak ngadap suma tu skali lagi. tak sanggup rasanya nak mengetuk stori pasal bencana tu lagi.. ckup la skali.. hanya doa.. doa n arap2 its never gonna happen again.. ameen..

No comments: